Vele vragen

Algemeen

Hoe vind ik de juiste kledingmaat?

Ben je niet bekend met de exacte kleding maat? Dan kan onderstaand overzicht je misschien helpen:

  • 92cm:   2 jaar
  • 98cm:   3 jaar
  • 104cm: 4 jaar
  • 110cm: 5 jaar
  • 116cm: 6 jaar
  • 122cm: 7 jaar
  • 128cm: 8 jaar
  • 134cm: 9 jaar
  • 140cm: 10 jaar
  • 146cm: 11 jaar
  • 152cm: 12 jaar

Hou er wel rekening mee dat deze maten slechts indicatief zijn en ieder kind anders is en een andere gestalte heeft.

Komen de kleuren van de producten in de web boetiek altijd overeen met de geleverde producten?

Een kleur blijft een kleur. Let wel! De foto van een product die jij op het scherm van jouw computer, tablet of smartphone bekijkt kan er altijd een beetje anders uitzien dan het product zelf. Dit is onder meer afhankelijk van je schermtype en je beeldscherminstellingen.

Zijn de vermelde afmetingen altijd exact?

Daar Little Thingz zo volledig en betrouwbaar mogelijke informatie wenst te verschaffen, voorzien we alle producten van de nodige afmetingen en andere aanverwante informatie. Veel van de aangeboden producten zijn handgemaakt en dus uniek. Hierdoor kunnen afmetingen lichtjes afwijken.

 

Bestellen

Kan ik hulp krijgen bij mijn bestelling?

Is het je eerste online bestelling? Of zijn er nog vragen? Kan je wat hulp gebruiken?
Je kan ons bellen op het volgende nummer: +32 471 40 69 66.

En dit op de volgende dagen:       
- Maandag tot vrijdag: 9u tot 18u
- Zaterdag & zondag: 10u tot 13u

Kan ik de producten ergens bekijken?

Momenteel hebben we geen showroom, wel kan je alle producten op onze website in detail bekijken.

Hoe weet ik hoeveel ik moet betalen?

Alle prijzen zijn steeds incl. BTW en zichtbaar op onze webboetiek per artikel. Bij bestellingen minder dan € 60 komen er alleen verzendkosten bij. Voordat je je bestelling bevestigd worden deze kosten duidelijk vermeld. Is je bestelling voor meer dan € 60, dan verzenden we je pakje gratis naar adressen in België en Nederland. Bij bestellingen met een minimumorderwaarde van € 150 voorzien we gratis verzending naar Frankrijk en Duitsland.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Bij bestelling boven € 60, wordt je pakketje gratis naar adressen in België en Nederland verzonden. Bij bestellingen onder € 60, betaal je verzendkosten.  Deze kosten zijn afhankelijk van de afmetingen en het gewicht van je bestelling. We trachten je bestelling te versturen aan de meest voordelige tarieven. Op deze manier maken we thuiswinkelen extra voordelig en leuk! Als je denkt aan de hoge benzineprijzen, betaalparking en je kostbare tijd!

Little Thingz werkt met de pakjesdienst DPD.

Levering aan huis met 1 hour Predict:

0-31 kg
België € 4.95
Nederland € 6.50
Luxemburg € 6.50
Frankrijk & Monaco € 12.60
Frankrijk (Corsica) € 49.50
Duitsland € 8.20
Denemarken € 12.50
Italië € 14.20
Oostenrijk € 12.10
Groot-Britannië € 12.10
Schotland € 12.10
Ierland € 15.20
Zweden € 16.95
Spanje € 26.80
Noorwegen € 63
Zwitserland € 27.20
Bosnië € 62
Servië € 62
Zone 2 € 16.20
Zone 3 € 31
Zone 4 € 56

* Zone 2: Tsjechië, Estland, Hongarije, Litouwen, Letland, Polen, Zweden, Slovenië, Slowakije
* Zone 3: Bulgarije, Finland, Kroatië, Roemenië, Portugal
* Zone 4: Griekenland, Ijsland

Levering in een parcelshop:

0-20 kg
België € 3.95
Nederland € 5.10
Luxemburg € 5.10
Frankrijk & Monaco € 7.20
Duitsland € 5.10
Denemarken € 7.80
Oostenrijk € 6.10
Groot-Britannië €6.10
Spanje €8.80
Wat als een product niet in voorraad is?

De meeste van onze producten hebben we in voorraad en kunnen we onmiddellijk leveren uit eigen stock of via rechtstreeks levering vanuit het merk zelf. Op elke productpagina kan je zien of het product beschikbaar is. Als onze voorraad tijdelijk uitgeput is, dan kunnen we je per e-mail informeren wanneer het terug beschikbaar is. Indien gewenst kan je het product reeds op voorhand bestellen, binnenkomst van het product wordt u dan nog medegedeeld via e-mail. Sommige grotere of speciale producten kan je alleen op speciale bestelling krijgen. Hou dan rekening met een langere levertijd. Deze is ook steeds vermeld.

Wat met producten die enkel op bestelling geleverd worden?

Er zijn ook grote, speciale producten die je bij ons kan kopen op bestelling. De gemiddelde levertijd is dan drie tot vier weken, of anders vermeld. Het staat steeds per product zeer duidelijk aangeduid. Let wel op! Wanneer je samen met je speciale bestelling ook artikelen kocht die wel op voorraad zijn, wachten we tot alle artikelen binnen zijn om te leveren. Wens je toch al eerder de beschikbare artikelen te ontvangen? Geen probleem, laat het ons weten en wij sturen ze op. Gelieve er dan wel rekening mee te houden dat je tweemaal transportkosten zal betalen.

Registreren

Moet ik me registreren om te kopen bij Little Thingz?

U hoeft niet te registreren bij de checkout-procedure. Hier heeft u de keuze om of direct af te rekenen of u om je persoonlijke gegevens te registreren. Registreert u zich, dan volstaat het bij elke daarop volgende bestelling om je aan te melden met je e-mailadres en je zelf gekozen wachtwoord.

Waarom heb ik een wachtwoord nodig?

Wens je gemakkelijk bestellingen te plaatsen en toegang te krijgen tot persoonlijke diensten van onze webboetiek? Dit kan, met behulp van een wachtwoord, dat je volledig vrij kan kiezen. Het beste wachtwoord is natuurlijk een combinatie van letters en cijfers die moeilijk door iemand anders te raden is.

Kan ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord wijzigen?

Als gebruikersnaam nemen we altijd je e-mailadres. Je wachtwoord kan je volledig vrij kiezen. Het beste wachtwoord is een combinatie van letters en cijfers die moeilijk door iemand anders te raden is.
Onder 'Mijn Account' kan je gemakkelijk je e-mailadres en wachtwoord wijzigen als je aangemeld bent op onze webboetiek.

Verzending

Ben je niet thuis wanneer de DPD chauffeur langskomt? Je kan je pakket in een Pickup parcelshop afhalen.

Wanneer je niet thuis bent als de DPD chauffeur langskomt, wordt je pakket naar een Pickup parcelshop in je buurt gebracht. Op deze manier heb je je pakket zo snel mogelijk in je bezit en bepaal je zelf wanneer je het gaat ophalen. De DPD chauffeur laat een mededeling in je brievenbus achter met vermelding van het adres van de Pickup parcelshop en het tijdstip vanaf wanneer je het pakket kan ophalen. Je krijgt van DPD een e-mailbericht wanneer het pakket is aangekomen in de Pickup parcelshop. Neem je identiteitsbewijs mee wanneer je je pakket gaat afhalen. Je krijgt 7 dagen tijd om het op te halen, daarna wordt het terug naar de afzender gestuurd. In Belgie en Nederland kan er ook geleverd worden op zaterdag als men voor levering in een parcelshop kiest!

  • Op www.dpd.be kan je de status van je pakket nagaan en vind je meer informatie over onze Pickup parcelshops (locaties, openingsuren…). 
  • De dichtsbijzijnde parcelshop in Belgie kan je via deze link vinden: DPD-PARCELSHOPS-BE
  • De dichtsbijzijnde parcelshop in Nederland kan je via deze link vinden: DPD-PARCELSHOPS-NL
Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?

Als je voor 12 uur bestelt en via het online betaalplatform betaalt, zorgen we ervoor dat je pakje diezelfde werkdag nog wordt verzonden. In België en Nederland ontvang je je pakketje 1 à 2 werkdagen na ontvangst van je betaling. Kies je voor levering in een DPD Pickup parcelshop (afhaalpunt) dan leveren wij ook op zaterdag. 

NB. Dit geldt niet voor producten die alleen op speciale bestelling zijn.

Wat is een DPD Pickup parcelshop?

De DPD Pickup Parcelshops zijn een onmisbaar onderdeel van onze dienstverlening. Bij een DPD Parcelshop kan je online bestelde pakketten ophalen en terug sturen. In de Benelux zijn er momenteel al zo'n 1.500 DPD Parcelshops met ruime openingsuren, zelfs tijdens het weekend. In Belgiê en Nederland leveren we ook zaterdag in een afhaalpunt van DPD.

Word ik op de hoogte gehouden van het levertijdstip?

DPD informeert je altijd op voorhand over de levering van je pakket. Komt die dag niet uit? Geen probleem, je kan je levering wijzigen:

  • Afhalen in een Pickup parcelshop in de buurt
  • Leveren op een andere dag
  • Leveren op een ander adres
  • Neerzetten op een veilige locatie

Op de dag zelf word je per e-mail of sms geïnformeerd over het tijdvak van 1 uur waarin je pakket zal aankomen.

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Alle bestelde pakketten bij Little Thingz worden, of rechtstreeks bij je thuis met DPD-koerierdienst of via één van de DPD-partners geleverd; of in een DPD Pickup ParcelShop klaargezet voor ophaling.

Hoe kan ik mijn bestelling ontvangen als ik overdag niet thuis ben?

Hier hebben we een oplossing voor. Je kan je bestelling laten afleveren op een ander adres (bij de buren, op je werk) of in een DPD Pickup Parcelshop leveringspunt in je buurt. Hier kan je het tijdens de openingsuren van de DPD Pickup Parcelshop ophalen en dit op een tijdstip dat jou past (ook op zaterdag en soms zelfs op zondagvoormiddag). Met 1500 Pickup parcelshops in de Benelux, zijn we altijd in de buurt. Tijdens het afrekenen kan je deze optie kiezen en vind je automatisch de dichtsbijzijnde parcelshop in je buurt.

Kan ik een pakket rechtstreeks als cadeautje naar het feestvarken laten sturen?

Ja, dit kan zeker. Tijdens de bestelprocedure kan je de naam en het leveringsadres van de gelukkige opgeven. Wil je graag nog een persoonlijke boodschap schrijven die we op een leuke kaartje afdrukken en bij de bestelling voegen? Dit kan ook.

Hoeveel DPD ParcelShops zijn er?

Het DPD ParcelShop netwerk telt momenteel 1.500 ParcelShops in de Benelux, 5.000 afhaalpunten in Duitsland en 6.500 afhaalpunten in Frankrijk.

Kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Ja, na het bevestigen en online betalen van je bestelling ontvang je van Little Thingz een mail, met daarin een gedetailleerd overzicht van je bestelling en een tracking nummer. Via de website van DPD www.dpd.be, kan je met je tracking nummer je pakketje volgen.

Tot wanneer kan ik mijn pakket afhalen in een DPD ParcelShop?

Je kan je pakket afhalen binnen de 7 dagen na levering in je gekozen ParcelShop, daarna wordt je pakket terug naar Little Thingz gestuurd.

Wat moet ik doen als er een probleem is met mijn bestelling?

Indien je bij de levering merkt dat er iets stuk is, kan je het best binnen 24 uur contact met ons opnemen via het nummer +32 471 40 69 66 of via e-mail: info@littlethingz.be . Na overleg kan je het pakje terugsturen en doen we het nodige om het product te vervangen. Retourzendingen stuur je naar: Little Thingz bvba, Geelsebaan 138, 3980 Tessenderlo, België

Overmacht

Little Thingz is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de klant indien zij daartoe gehinderd is door overmacht. Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan ernstige bedrijfsstoringen bij Little Thingz en transportstagnatie.

Betalen

Hoe kan ik betalen bij Little Thingz?

Bij Little Thingz kan je je bestelling onmiddelijk online betalen met je kredietkaart Visa/Mastercard, via iDEAL, via Paypal of met Bancontact. Je kan tijdens het afrekenen zelf kiezen welke betaalmogelijkheid jou het best past. Je kan het bedrag ook overschrijven op onze bankrekening als je liever niet online betaalt.
Let wel op! Wanneer je betaalt met overschrijving, wordt je pakje pas verstuurd wanneer we de betaling ontvangen hebben. Dit kan enkele dagen duren.
Daar Little Thingz gebruik maakt van een beveiligde internetverbinding, het zogenaamde 'Secure Socket Layer'-protocol, is onlinewinkelen bij ons perfect veilig.